AIDA

0
243
AIDA

Masz sklep internetowy? Skorzystaj z modelu AIDA!

Branża e commerce rozszerza się dynamicznie z roku na rok. Coraz więcej osób szuka swojego sposobu na biznes w Internecie. Szczególne zainteresowanie wśród przedsiębiorców przyciąga możliwość handlu online i nic dziwnego, ponieważ w dzisiejszych czasach może to być dochodowy biznes.

Jeżeli chcesz sprzedawać w Internecie swoje usługi lub chcesz zainteresować klientów swoim produktem oczywiście w pierwszej kolejności należy założyć sklep internetowy, żeby potencjalny klient mógł zobaczyć Twoją ofertę. Kolejnym etapem, dzięki któremu będziemy docierać do konsumenta jest przyciągnięcie uwagi jak największej liczby konsumentów, a za to odpowiedzialny jest dobry marketing. Żeby dany produkt przyciągał uwagę klienta, warto jest skorzystać z modelu AIDA.

  1. Model AIDA – znajdzie Cię potencjalny klient
  2. Model AIDA przykład – zobacz jakie to proste!

1. Model AIDA – znajdzie Cię potencjalny klient

Co to jest i na czym polega AIDA? To rodzaj modelu marketingu, którego zadaniem jest pokonanie konkurencji i zwiększyć zainteresowanie produktem, który oferujemy. Inaczej mówiąc skupia się on na podejmowaniu działań, odpowiedzialnych za przyciąganie uwagi klienta przez odpowiednie treści marketingowe. Model możemy podzielić na cztery etapy:

  1. A, czyli Attention – ma za zadanie zwrócenie uwagi klienta w kierunku Twojej firmy lub Twojej oferty. Zdobycie uwagi klienta to podstawa w przypadku sprzedaży bezpośredniej, które stopniowo może prowadzić do złożenia zamówienia,
  2. I, czyli Interest – wzbudzenie zainteresowania to kolejne działanie. Powinniśmy więc tworzyć treści, dzięki którym nie tylko uda nam się zwrócić uwagę odbiorcy, ale też zdobędą jego zainteresowanie,
  3. D, czyli Desire – pożądanie naszego produktu, pragnienie posiadania oraz pragnienie zakupu,
  4. A, czyli Action – ostatnim etapem jest działanie, czyli podjęcie decyzji zakupowej

2. Model AIDA przykład – zobacz jakie to proste!

Na to jak świetnie może funkcjonować model AIDA przykład dają media społecznościowe, które czerpią z jego potencjału. Przygotowując treści w mediach społecznościowych, specjaliści od content marketingu posługują się właśnie tym modelem. Żeby potencjalni klienci zostali zachęceni do dalszego czytania kluczowe jest, żeby przyciągnąć uwagę, co może prowadzić do zainicjowania działania.

Co ciekawe podstawowy model, odpowiednio wdrożony sprawdzi się również w sprzedaży stacjonarnej. Na stronie poświęconej sprzedaży internetowej adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/ znajdziesz więcej kluczowych informacji na temat modelu AIDA.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here