Nowe, stare oblicze tłuszczu

0
4
Nowe, stare oblicze tłuszczu

Dieta ketogeniczna – czym jest 

Dieta ketogeniczna nazywana inaczej dietą niskowęglowodanową jak sama nazwa wskazuje charakteryzuje się niską podażą węglowodanów(mniej niż 50g dziennie), a wysoką zawartością tłuszczu w spożywanym pokarmie. W 2008 r. diety  niskowęglowodanowe podzielono na trzy kategorie:

  • Niskowęglowodanowa dieta ketogeniczna, gdzie spożycie węglowodanów nie przekracza 50g dziennie co odpowiada 10% zapotrzebowania kalorycznego organizmu
  • Niskowęglowodanowa, której podaż węglowodanów wynosi 50 – 130 g 10 – 26% kalorii
  • Średniowęglowodanowa, 130-225 g cukrów stanowiące 26 – 45% ogólnego zapotrzebowania na energię

Jest to dość rygorystyczna dieta, która nie może być prowadzona w sposób ciągły lecz cykliczny. Stanowi bardzo duże wyzwanie, dla chcących podjąć się próby skorzystania z jej zalet. Czas stosowania diety ketogenicznej został podzielony na dwa etapy:

 

  • Adaptacja – jest to proces wymagający silnej woli, w którym należy przyzwyczaić Nasz organizm do małej podaży węglowodanów w diecie. W tym okresie zauważamy największą utratę wagi przez stosującego. W pierwszej fazie mogą wystąpić skutki uboczne takie jak: zmęczenie, wymioty, bóle głowy, ustępujące po tygodniu od rozpoczęcia.
  • Stan ketozy – jest to stan, w którym organizm produkuje energię nie z cukrów lecz z tłuszczu nagromadzonego w tkankach,

Zawsze Coś za Coś

Dieta ketogeniczna to nie tylko pomoc w wielu chorobach oraz utracie wagi. Zanim zaczniemy pierwszy etap diety Nasze myślenie jest głownie nakierowane na pozytywne skutki. Zapominamy przy  tym o wyrzeczeniach, którym musimy sprostać chcąc osiągnąć efekty. Wiele produktów spożywczych w tym czasie zostaje wyłączona z diety, np.:

  1. Ziemniaki, ryż, makarony, kasze
  2. Pieczywo
  3. Słodycze
  4. Napoje gazowane
  5. Soki owocowe
  6. Produkty o wysokiej zawartości węglowodanów, np.: buraki, kukurydza, banany, ananasy, pomarańcze, winogrona
  7. Alkohol

Pomocna dłoń natury, kiedy zawodzi farmakologia                                                                                          

Świat nauki widzący pozytywne skutki diety ketogenicznej, które pokazują potężną siłę matki natury, prowadzi nad nią badania. Ukazywane w czasopismach medycznych wyniki tych badań, pokazują niekiedy brak sensu stosowania środków farmakologicznych, powodujących nieodwracalne skutki uboczne. Neurologia, kardiologia, onkologia oraz osoby chore na cukrzycę, również korzystają z dobrodziejstw stanu ketozy. Aktualnie nie wiemy jakie zalety może przynieść jeszcze nam ta dieta, gdyż badania są nadal prowadzone. Nie mniej jednak jest pomocna przy chorobach tj.:

  •  Padaczka lekooporną
  •  Choroba Alzheimera
  •  Otyłość
  •  Cukrzycę(insulionooporność)
  •  Choroba Parkinsona
  •  Nowotwory
  •  Choroby układu krążenia
  •  Hashimoto

Poza walorami leczniczymi diety ketogenicznej należy zaznaczyć jej profilaktyczne działanie. Cykliczne stosowanie oczyszcza nasz organizm z toksyn oraz pozbawia komórki nowotworowe pokarmu jakim jest glukoza. Jeśli wykazujesz objawy powyższych chorób Stań do walki, w której pomoże dieta ketogeniczna.

Od wielu lat uznawana jest za pomoc w uzdrawianiu z chorób cywilizacyjnych, tj. insulionooporności(wstęp do cukrzycy typu 2), choroby Alzheimera, otyłości czy epilepsji. Są to tylko niektóre niektóre z chorób, kiedy skuteczna bronią jest właśnie dieta ketogeniczna.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here