Zawieszenie pneumatyczne

0
350
Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne pozwala na stałe parametry tłumienia wstrząsów, niezależnie od obciążenia pojazdu. Wykorzystywaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Sercem układu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor, który pompuje sprężone powietrze do poduszek, które łagodzą wstrząsy spowodowane przez nierówności. Sprężarka w164 musi tłoczyć jedynie osuszone powietrze we właściwym momencie, co powoduje konieczność współpracy kilku różnych elementów układu.

Zalety zawieszenia pneumatycznego

Poduszka zawieszenia, określana również jako miech, niweluje przenoszenie jakichkolwiek wybojów w czasie jazdy, co ma przełożenie na nieporównywalnie wysoki komfort. Profesjonalny kompresor funkcjonuje skutecznie bez względu na ciężar samochodu oraz jego obciążenie. Sprężarka w251 doskonale sprawdza się więc w samochodach terenowych oraz w nowoczesnych limuzynach.

Kontrola zawieszenia pneumatycznego

Odpowiadający za tłumienie wybojów miech powinien w ścisły sposób współpracować z pozostałymi komponentami takimi jak pompa zawieszenia. Złożona budowa zawieszenia pneumatycznego oraz duża ilość delikatnej elektroniki powoduje, że kierowca wyposażonego w ten system pojazdu jest zobowiązany, aby regularnie kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka w166 to urządzenie, którego żywotność określana jest na ok. 200 tysięcy km.

Serwisowanie zawieszenia pneumatycznego

Nieodpowiednio działający miech w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na uszkodzenie systemu. Regeneracja lub wymiana takich elementów jak pompa zawieszenia czy kompresor może wiązać się z wysokimi kosztami. Zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak najczęściej w samochodach z klasy premium, których posiadacze liczą się z wyższymi kosztami eksploatacji. Na szczęście regularne przeglądy techniczne pozwolą wcześnie wykryć wadę, zanim system zawieszenia pneumatycznego zostanie trwale uszkodzony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here